dissabte, 22 de setembre del 2007

Post 16: La segona cervesa oficial, la Birkby Bitter

Yeaaaa, la Birkby Bitter...

Per fi queda desmentit el tòpic habitual de que les segones parts mai foren bones (ja siguin d'una trilogia o una saga). La birkby bitter n'és el resultat.
Avui ja fa més de 4 setmanes des de que va ser embotellada i no decep a qui la tasta.
La birkby bitter és una bitter ale típica anglesa amb un fort aroma de llúpol (vaig deixar la bossa de pellets bastant estona durant la cocció del most), una mica dolça i amb un amargor típic d'una bitter ale al final. Apart, està ben equilibrada i crec que, per l'alcohol que té, aproximadament uns 4 graus, té bastant de cos (o m'ho sembla a mi). L'espuma de la cervesa no és abundant, però té una fineta capa persistent blanca que no desapareix ni a la de tres (que és una bona característica al meu entendre).
Com la primera que vaig fer la Linthwaite, no he pogut comparar-la amb una de la seva varietat, per tant, no puc dir si realment és bona o no (però el gusanillo em diu que sí). Tot i que he de dir, que en el cas de la Linthwaite, fa poc al festival de la cervesa d'aquí Andorra vaig poder tastar una ale de les de veritat i, creieu-me, la meva linthwaite s'assemblava bastant (h) :D.
Durant la fermentació, el procés va ser molt estable i la densitat inicial va ser força generosa (superior als OG 1042) i la final imagino (crec que tinc el hidròmetre trencat) que devia estar per sota dels 1015.
En fi, una bona cervesa per qui tingui ganes de tastar-la, amb unes olivetes i/o un aperitiu salat :D.
Salut!