dimarts, 11 de setembre del 2007

Post 12: Righteous Ties

Righteous Ties de Jang Jin

Jo no sé si és que el cinema coreà és realment bo, o simplement m’agrada molt, o les dues coses, ves a saber. Al principi d’aquesta peli, pensava que no la acabaria... tenia una review pobra a IMDB i no se’n havia sentit a parlar massa, però mica en mica et va enganxant i al final acabes la peli i dius, putos coreans, com mola!

Si us va agradar Holiday, Guns & Talks, The Host, o qualsevol peli coreana que digui ser de comèdia, però que durant la peli hi hagin escenes dramàtiques (que realment fan plorar), romàntiques, violentes, de riure(que realment fan riure) i d’acció (els coreans són així, en serio!), aquesta peli és per vosaltres. Una bon ritme narratiu, ple de color, uns actors que en comparació als japonesos no tenen res a veure, amb efectes especials igualment bons i plena de les típiques pallisses asiàtiques (a cops de peu, ganivet i beisbol), fan que diguis, perquè no es fan més pelis així?

La peli Righteous Ties (enllaços honestos) (m’estalvio de ficar el títol original :D) de Jang Jin (Guns & Talks, Welcome to Dongmakgol, etc) , com moltes asiàtiques, toca el tema de la màfia local, que suposo que als països asiàtics és un topic quotidià a la societat i dona una nova pintada al genere de les pelicules de gangsters, que sovint esta desprestigiat a causa de l’enorme oferta de pelicules del tipus. Com ni sóc bo, ni tinc ganes d’explicar la peli, us deixo que la descobriu vosaltres, ja que crec que és una bona peli per veure i el titol i el cartell promocional en diuen molt.

De cares conegudes n’hi ha bastants, però jo casi bé tots els coreans i xinesos (amb els japonesos no em passa) els veig iguals, així que no us sabria dir d’on són.

Si mai heu vist algo de cine coreà, aquesta és una pel·lícula que si creieu que us pot agradar el tema, l’heu de veure :D.