diumenge, 30 de desembre del 2007

Post 34: La Kriek, de 3 Fonteinen

Brouwerij 3 Fonteinen Oude Kriek :D

Aquesta era l'última cervesa que em quedava del regal que em van fer.
Sempre havia tingut una especial curiositat per provar una cervesa del tipus kriek: una cervesa de fermentació espontania fermentada a base de cireres àcides (és fiquen sencers), una cervesa seca i àcida, típica de Brusel·les o Bélgica, anomenada lambic.

El darrere de l'etiqueta (T_T)

La cervesa anava amb ve amb botella de xampany, i pel que fa a l'aspecte i l'aroma (tot i que ja sabeu que no sóc fiable en això) és molt similar al vi negre, però amb gas i espuma quan es serveix al got i que no tarda en desaparèixer.

La cervesa en acabat de servir-la

El gust és àcid i es nota per darrere el gust de les cireres, i per sorpresa meva, s'assembla en bastant tros a l'intent de cervesa de gerds (veure post 32). Amb això què vull dir? Doncs que en principi no era massa bona (també per sorpresa meva, ja que a aquesta cervesa li tenia moltes ganes). M'havien dit que molta gent hi afegeix sucre per millorar el gust, però afegint-li una cullerada de sucre al meu got, apart d'una quantitat generosa d'espuma, massa millora no he obtingut. Una altra cosa que diuen, és que la cervesa s'ha de servir a 5 o 6 graus, temperatura que em sembla que no tenia, tot i que això no hauria de ser decisiu.

La cervesa al cap d'una estona al got sembla kalimotxo :D

De totes maneres, com es pot veure a l'etiqueta, la cervesa va ser fabricada a principis de l'any passat i es pot guardar fins a 10 anys, així que enlloc de llençar-la, aprofitant la botella en que anava, l'he retancat, per donar-li una altra oportunitat d'aquí un temps. En fi, ja veurem com sortirà.