diumenge, 6 de gener del 2008

Post 35: Byousoku 5 centimeter

"una cadena de curtes histories sobre la seva distancia"

En primer lloc, molt bon any a qui no li hagi dit. Ja som a l'any 2008! Hell yeah! L'any del Starcraft 2!

Comencem aquest any amb una bona peli d'anime: Byousoku 5 centimeter (5 centimetres per segon) de Makoto Shinkai.

La peli tracta de 3 histories curtes (una hora en total) sobre la distancia que mantenen dos amics, un noi i una noia durant 3 de les etapes de la vida: l'infantesa (Oukashou), l'adolescencia (Cosmonaut) i l'adultesa (5 Centimeter per Second)(crec que aquesta paraula existeix :D).
La temàtica està molt ben adaptada a la realitat que és viu al país nipó. La peli en sí és preciosa i emotiva.

Aquest director, escriptor i productor promet. Havia vist alguna de les seves coses però creieu-me, aquesta peli ho supera tot. Una animació brutal (com en la majoria de tots els seus treballs) similar o potser millor a la del propi Satoshi Kon (i que jo digui això vol dir molt), una música que almenys a mi m'encanta (Tenmon) i unes histories que et fan ficar la pell de gallina :D. Per ara sols puc recomanar, la de Hoshi no koe (voices of a distant star), Egao i obviament la propia Byousoku 5 centimeter en la qual es centra el post (m'en queden dos per veure), però de ben segur que la filmografia d'aquest home és molt recomanable.

Per acabar aquest post, vull fer mostra de la meva no-maduresa, deixant-vos un screen de la peli (no és cap spoiler, no temeu!) que m'ha fet gracia. Espero no tallar el rotllo. Fins aviat!

No sé que serà un "koga" però jo em pillo la direcció de l'esquerra ¬¬