dimecres, 16 de gener del 2008

Post 37: 30 Days of Night (IMDB 6,9/10)

Neu i sang, un molt encertat contrast :D

Un petit poble d'Alaska, Barrow, aïllat de tot, es queda sense sol durant un mes cada any. Alguns marxen durant aquest període, d'altres es queden. Qui es queda rebrà una moooooooooooooooolt agradable sorpresa ¬¬. No dic més... més que res perquè és obvi.

La peli és una adaptació de una sèrie de còmics (dels quals l'autor han participat en l'script de la peli) i pel que he anat llegint, ho segueix força bé, si més no el final.

La peli és lo típic de les pelis de vampirs però realment té escenes molt bones i cumpleix amb els tòpics.

El director de la película és en David Slade, director de Hard Candy (una de les bones també :D), que realment ha sapigut trobar una bona manera i crec que innovadora manera de rodar una matança a nivell de poble a lo grande i portar un bon ambient de peli sense dependre de músiques ni coses innecessàries. Per cert, m'ha semblat veure el nom de Sam Raimi pels crèdits, no m'extranya :p.

Estic d'acord que la peli té alguns petits errors, com ara la línea del temps o el "vampirolingüe", però en general trobo que els vampirs, que realment són cabrons, no són fashions, ni zombies (sovint és així), ni molons, costa molt de pelar-los i van a pel que toca són de lo més encertat.

Una altra cosa que vull dir, i que realment em feia témer la película, era el guaperas i gilipolles del Josh Hartnet com a protagonista principal. Tot i així, s'ha guanyat mínimament una mica de respecte :D.

Alguns n'havien parlat com una peli més del montón, sense sentit i horrible i una pèrdua de temps, d'altres deien que era una de les millors pelis de vampirs dels últims 15 anys. Jo crec que estic amb els segons (h). I vosaltres?

8 comentaris:

himiko ha dit...

La combinació neu+sang pot estar d'allò més bé.
De fet, fa ben poc vaig veure una peli on aquesta combinació, aparentment molt atractiva, va deixar molt que desitjar. El fil de la història no estava malament, però no hem va arribar...

Tot i així, 30 Days of Night, sembla estar prou bé.

Recorda: "El carnaval de las almas"
jeje XD

cilinderman ha dit...

Jajajja! Quina era?

Recordo: No la penso veure sol, tinc por.

himiko ha dit...

La peli està guai, tot i tenir algun que altre problema amb els subtítols XD
Però suposo que m'esperava unaltra cosa.
Shurayukihime o Lady Snowblood.
Imaginava sang i neu per totes parts, sang si, però neu lo just...
El final mola, enscena en que surt neu (jo volia neu sempre jo..)

Gran quantitat d'escenes de Kill Bill surten directament de Lady Snowblood, així com la música, entre altres coses.
Suposo que li va marcar al Tarantino.

Recorda: algú et pot protegir dels fantasmes.

Kerni ha dit...

Lady Snowblood és xunga xunga, amb coses bones i d'altres no tant... modernes. Definitivament va marcar al Tarantino (us ho puc assegurar ja que l'estava veient dues files radera ell i el Quentin era l'únic que es partia (literalment) la caixa en escenes que ningú s'immutava).
"30 days of night" és una bona pel·li de vampirs, però no arriba a la magnitud de "Entrevista amb el vampir". És un rotllo "28 days after" amb vampirs i neu, i per tant a destacar com bé dius cilin les ansies i la força dels pavos.

OJO SPOILER------------------------
Una altra cosa també important: el fet que el xaval reconegui a mitja pel·li que efectivament són Vampirs.

Albertini ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Albertini ha dit...

D'acord que els vampirs estan aconseguits de manera brillant, però pel que fa la línea argumental, pel meu gust li falta tensió i no deixa de ser molt previsible. En resum, em vaig avorrir una mica.

cilinderman ha dit...

Tio!! Però en una peli d'aquests és obviISSIM que tot és previsible, el negre, el tonto, sempre moren, els amors es refan, però quedat amb l'escena de matança del poble desde l'aire, o la "mort" final (allò t'ho esperaves?), té moments bons tio!

Albertini ha dit...

No havia llegit el comentari del Kerni .... i no puc més que mostrar la meva disconformitat total i absoluta amb la comparació amb dos pelis de la carga de adrenalínica de 28 days after i 28 weeks after ... :D