dimecres, 26 de desembre del 2007

Post 32: Un Invent que podria haver funcionat

A que té bona pinta? :D

De tant en tant, a tothom se li ocorren idees glorioses, algunes s'intenten, d'altres s'abandonen a l'instant.
Jo aquesta idea la considero de les glorioses, i per ara, l'intent número 1 no ha sortit realment com volia que surtís.
Es tracta de la cervesa de gerds, oi que sona bé?
Aprofitant que a l'hort hi havia un bon parell de mates de gerds i que era estiu quan vaig iluminar-me, vaig motivar-me i ho vaig intentar.
Uns 750 gr de fruita de gerd, els vaig macerar durant una estona amb aigua calenta, i filtrar diverses vegades, per tal d'obtenir-ne el sucre. Un cop obtingut el líquid rosa de sucre concentrat, tot descartant la fibra i tot allò que no és desitjable del gerd, ho vaig ficar en una botella de 1,5l, vaig omplir el que faltava de la botella amb aigua, li vaig ficar una branca de menta (amb fulles incloses) per afegir aroma i li vaig ficar la llevadura (l'error principal rau en aquest punt imagino), juntament amb sucre per augmentar-ne l'alcohol i la dolçor (en cas que la llevadura morís sense fermentar tot el sucre).
Em vaig inventar una mena de vàlvula estranya amb un globus per la fermentació i au, a esperar.
Al cap del temps esperat, s'havia iniciat la vigorosa fermentació, fent una espuma rosada :D.
Després vaig filtrar un cop i vaig embotellar (apenes en van sortir 5 botelles).
Tot esperant els dies que tocava, la vaig provar.
Un lleuger shhhht al obrir-la però apenes no pujava gas, feia olor forta de gerd i l'aroma a menta no hi era. El gust, és algo una mica indescriptible, però molt agre i una mica àcid, assumeixo que no era el resultat que m'en esperava (ja sé que no era en plan Kriek, però aquesta n'era la intenció). La beguda és bevible, però a partir del primer glop (d'aquells petit quan proves una cosa) dius: " Aghhh! Millor llanço això :D"
Suposo que la causa de la beguda final n'era el resultat d'una mala fermentació (no m'estranyaria que amb infecció, tot i que el color era normal), de deixar massa temps la branca de menta (dues setmanes enlloc de menys d'una hora com és normal), d'una llevadura no destinada a aquests propòsits, etc.....
En fi, juntament amb l'hidromel, és una d'aquelles begudes que s'han de tornar a fer :D.

1 comentari:

Kerni ha dit...

Ànims pel remake! L'has de fer valdre la pena!!