divendres, 26 de desembre del 2008

Post 96: Sobre la fotografia nocturna ^^

Encara molt inexpert amb el tema i tot, l’altre dia vaig anar a la Vall d’ Íncles a la nit per intentar fer alguna foto: vaig aprendre moltes coses.

Lo primer que vaig aprendre i la veritat és que no hi vaig caure fins al cap d’una estona, és que estem en una època del cicle lunar en que la lluna no es deixa veure massa, és a dir, que bàsicament no es veia i per tant, no “il•luminava” l’escena. També vaig aprendre que la llum paràsita dels llocs poblats és molt mala persona i que, sense llum lunar per il•luminar, l’estona que havia de deixar la càmera amb llarga exposició era molt alt i per tant la imatge quedava plena de soroll (més l’escalfament del sensor, que provoca taques lletges). Una altra cosa que juga males passades en la fotografia nocturna és el fred, que per molt tapat que vagis, si et quedés quiet (i amb aquest tipus de fotografia has de tenir molta paciència, ja que estem parlant de fotos d’uns 3 minuts a uns 7 o 8), ja l’has cagat. Apart, el fred també afecta a la càmera, tant a l’autonomia de la bateria, que és més curta, com en el funcionament de la càmera que és més lent, de la mateixa manera que a les pales del diafragma de l’objectiu (diguem-ne “l’ull de l’objectiu”), què es fan més dures de moure perquè l’oli que hi ha per lubricar-les es torna més viscós (i es pot congelar) degut a les baixes temperatures. Un altra dificultat que hi ha és la “soledat” en la que un es troba, que provoca “putades” psicològiques, com per exemple que entre foto i foto sents sorolls entre la foscor que et fan tornar boig XD (jo sentia un animal respirant jajaja!). Finalment, i potser la cosa més important que vaig aprendre de tota la sessió, és que quan acabes de fer fotos i treus la càmera d’un ambient molt fred i la portes cap a un ambient més calent, hi ha el problema de la condensació, segons la humitat de l’ambient. Què vol dir això? Bàsicament que es pot formar aigua dintre de la càmera i això pugui afectar directament als circuits elèctrics de la màquina. Per tant el que s’ha de fer a l’acabar és apagar la càmera i no reobrir-la fins al cap d’unes hores, ja en l’ambient càlid i si pot ser poc humit.

Definitivament, aquesta experiència es tornarà a repetir i espero que el pròxim cop sigui més successful (no tinc cap foto potable de l’experiència per ensenyar-vos). Us mantindré informats :D.