dimarts, 10 de març del 2009

Post 109: Låt den rätte komma in (Let the right one in)

Låt den rätte komma in - el títol provè del fet que diuen que per a què un vampir pugui entrar a casa teva, primer se'l ha de convidar

Amb un 8.2 sobre 10 a IMDB (i amb més de 16.000 vots), arriba aquesta pel·lícula sueca, ja multipremiada i nominada en diferents certàmens. És una adaptació d'una novel·la (2004) que narra la peculiar relació (als 80) que es crea entre un nen, que pateix abusos escolars a un suburbi obrer de Suècia, amb una misteriosa nena, que és un vampir (PAM!) i tot just acaba d'arribar al barri. Pels que puguin pensar-ho, NO!, no té res a veure amb la història rocambolesca adolescent d' Amanecer (no l'he vista però ho sé segur). Més aviat és tracta d'un llargmetratge mínimament real.

Pel que sé, la novel·la és molt més bèstia i avarca altres temes, ens els quals potser no s'incideix tant dintre la pel·lícula. És important que si intenteu veure la pel·lícula, ho feu amb subtítols de qualitat o en versió espanyola perquè jo em sembla que m'he quedat alguna part de "lost in translation".

És el primer cop que veig una pel·lícula sueca i suposo que no totes són així, però els paisatges nòrdics afecten d'una manera enorme al que seria la psicologia de les persones i aquest film n'és una bona mostra, de com de desconeguda és aquest tipus de societat del nord per a la gent d'aquí. El guió, malgrat el "lost in translation" és bo i jo penso que la història està molt ben portada: a poc i poc i bona lletra (2 hores), cuidant els detalls. La música també és un altre element essencial que fa que veure aquest film sigui una mica poètic i artístic.

Entre tot es pot dir que és un història dramàtica, amb exaltació a l'amistat i la venjança, amb un toc nòrdic.

2 comentaris:

Nil ha dit...

Tinc ganes de vere-la!

gràcies.

:D

himiko ha dit...

vaig veure que la projectaven al passat festival de Sitges, i pel que vaig llegir sembla estar força bé ^^